Bankacılık İşlemleri

Şubelerde çalışma saatleriniz nedir?

Şubelerimiz 8:30-12:30 ile 13:30-17:00 saatleri arasında çalışmaktadır.

Hangi şubelerde Arapça bilen personeliniz var?

Şu anda İstanbul'da Osmanbey Şube ve Fındıkzade Şube'de, Mersin'de Mersin Şube ve Mezitli Şube'de, Gaziantep'te ise Gaziantep Şube'de Arapça konuşan personellerimiz bulunmaktadır.

Hesap açmak istiyorum. Gerekli evraklar nelerdir?

Pasaport, vergi dairesinden alınan vergi numarası (TC Kimlik No) ve ikamet tezkeresi belgesiyle şubelerimize müracaat ederek hesap açtırabilirsiniz. Eğer ikamet tezkereniz bulunmuyorsa açık adresinizi teyit edebileceğimiz resmi tercümeli ve noter tasdikli belgeyle de müracaat edebilirsiniz. Kuveytli müşterilerimiz için: pasaport, ID kartı (kimlik kartı) ve vergi numarası.

Hesap açarken neden bloke alınıyor?

İkamet tezkeresi alabilmek için sürekli hesap açıp kapatmanın önüne geçebilmek için 3 aylık bir bloke süresi getirilmiştir. Kredi kartı temini için de bloke alınır.

Cep telefonuma gelen bilgilendirme ya da kampanya SMS'lerini Arapça veya İngilizce alabilir miyim?

Hayır. Bankamızdan gönderilen SMS bilgilendirmeleri şu an için sadece Türkçe gönderilmektedir.

Pasaportumu güvenlik nedeniyle yanımda taşımak istemiyorum. İkamet tezkerem hesabımda kayıtlı olmasına rağmen şubeye para çekmek için gittiğimde sorun yaşıyorum. Ne yapmalıyım?

Kayıtlı ikamet tezkerenizde fotoğraf bulunuyorsa ve tezkerenin günü geçmemişse işlemlerinizi sorunsuzca yapabilirsiniz. Ancak bunun aksi durumunda, para çekmek için mutlaka fotoğraflı ikamet tezkereniz ya da pasaportunuzla şubeye gitmeniz gerekmektedir.

Kasa boyutlarınız ve ücretleri hakkında detaylı bilgi alabilir miyim?

Kasa boyutları ve ücretleri hakkında detaylı bilgi için tıklayınız. 

Dolar hesabımdan Türk Lirası hesabıma neden para transfer edemiyorum?

Para transferleri aynı para cinsinden oluşan hesaplar arasında yapılabilmektedir. Türk Lirası hesabınızdan diğer Türk Lirası hesabınıza ya da Dolar hesabınızdan yine başka bir Dolar hesabınıza para transferi yapabilirsiniz.

Para transferi işleminde hangi bilgiler gerekmektedir ve ek numara bilgisi nedir?

Eğer Türkiye içinde bir transfer işlemi gerçekleştirilecekse işlem yapılacak hesabın IBAN'ı ya da hesap numarası, ek hesap numarası ve şube kodunun paylaşılması gerekmektedir. Yurtdışından transfer işlemi yapılacaksa bankımız Swift kodu ve hesabın IBAN'ı paylaşılması gerekmektedir. Ek numara, ana hesaba bağlı farklı döviz birimi, vadeli veya vadesiz her bir hesap için ayrı ayrı tanımlanmış numaradır.

IBAN'ımı nereden öğrenebilirim?

İnternet Şube'ye giriş yaparak, Kuveyt Türk Çağrı Merkezi 444 0 123'ü arayarak ya da Kuveyt Türk sitesinden hesap numaranızı yazarak da IBAN'ınızı öğrenebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız

Kuveyt Türk, Swift ve banka kodu nedir?

Swift işlemleri için kodumuz KTEFTRIS, BIC kodumuz 205'dir.

Günlük işlem limitlerim nedir?

Ekstra bir limit tahsis edilmemesi durumunda günlük 15.000, aylık 75.000 Türk Lirası veya karşılığı Dolar veya Euro cinsinde para transferi gerçekleştirebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız

Acil havale yapmam gerekiyor EFT limitlerimi attırmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?

EFT limitleri hesabınızın açıldığı şubeden yapılmaktadır. Şubenizi arayarak limit artırımı talebinde bulunabilirsiniz.

Hesabıma havale geldiğinde ya da hesabımdan para çıkışı olduğunda neden bana SMS gelmiyor?

Kuveyt Türk Çağrı Merkezi 444 0 123'ü arayarak SMS bilgilendirme hizmetlerini aktif hale getirtebilirsiniz.

ATM İşlemleri

ATM'lerde dil seçeneğini nasıl görebilirim?

ATM'ye kartınızı takıp şifrenizi girdikten sonra gelen ekranda 9'u tuşlayarak dil seçeneklerini görebilirsiniz.

QR kodla para çekme işlemi nedir?

Mobil Şube'nin yeni özelliği QR Kod ile Para Çekme sayesinde ATM’den kartsız bir şekilde kolaylıkla para çekebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Cep telefon numarasına nasıl para transferi yapılır?

GSM numarasına para gönder ürünümüzle aşağıdaki adımları izleyerek kolaylıkla cep telefonu numarasına para gönderebilirsiniz:

  •  Kuveyt Türk Mobil Şube uygulaması indirilir.
  •  Para Transferleri menüsünün altında yer alan GSM Numarasına menüsü seçilir.
  •  Cep numarası yazılarak para transferi işlemi gerçekleştirilir.
  •  Kuveyt Türk müşterisi olsun olmasın herhangi bir cep telefonu numarası, alıcının adı soyadı ve tutar bilgilerini girerek işlem sonlandırılır.

Alıcı, herhangi bir Kuveyt Türk ATM’sinden TCKN, Cep Telefonu Numarası, kendisine SMS ile gelen Referans Kodu ve kendisine gönderilen Tutarı tuşlayarak parayı kolayca çekebilir. 24 saat içerisinde alıcı tarafından çekilmeyen veya alıcının gerekli bilgileri yanlış girmesi durumunda tutar, gönderen kişinin hesabına iade edilir.
Detaylı bilgi için tıklayınız.  

Diğer bankaların kartlarıyla Kuveyt Türk ATM’lerinde hangi işlemleri yapabilirim ve ne kadar komisyon öderim?

 
Diğer Bankaların Banka Kartları ile Kuveyt Türk ATM'lerinden Yapılabilen İşlemler Komisyon Tutarı
1. Para Çekme Kartın ait olduğu banka belirler
2. Para Yatırma Kartın ait olduğu banka belirler
3. Bakiye Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler
4. Diğer İşlemler  
4.1. Kredi Kartı Borcu Ödeme Kartın ait olduğu banka belirler
4.2. Kredi Kartı Borcu Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler
4.3. Kredi Kartı Limiti Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler
Diğer Bankaların Kredi Kartları ile Kuveyt Türk ATM'lerinden Yapılabilen İşlemler Komisyon Tutarı
1. Kredi Kartı Borcu Ödeme Kartın ait olduğu banka belirler
2. Kredi Kartı Borcu Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler
3. Kredi Kartı Limiti Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler
4. Diğer İşlemler*  
4.1. Hesaptan Para Çekme Kartın ait olduğu banka belirler
4.2. Hesaba Para Yatırma Kartın ait olduğu banka belirler
4.3. Hesap Bakiyesi Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler
*İlgili işlem seti içerisinde, işlem yapması için müşteriye getirilen hesap, müşterinin en fazla bakiyesi bulunan cari hesabıdır.

İşlematiklerden yapılan işlemler nelerdir?

Detaylı bilgi için tıklayınız

İşlematiklerden yapılan işlemlere ait limitler nelerdir?

Detaylı bilgi için tıklayınız.  

İşlematiklerden fiziki altın alış işlemi yapabilir miyim?

Evet. ATM’lerimizden bankamızın banka kartı ve kredi kartı; diğer bankaların ise kredi kartını kullanarak avantajlı fiyatlar ile 1 gr ve çeyrek altın alımı yapabilirsiniz.

 Fiziki altın alımında komisyon alınmakta mıdır?

Komisyon alınmaktadır. Aşağıdaki tabloda mevcuttur:

Kart Türü 1 Gr Altın Çeyrek Altın
Kuveyt Türk Banka Kartı 5 TL 8 TL
Kuveyt Türk Kredi Kartı 5 TL 8 TL
Diğer Yurtiçi Bankaların Kredi Kartları 6 TL 9 TL

İşlematiklerden döviz hesaplarımdan döviz çekebilir miyim?

Tüm döviz hesaplarınızdan değil ancak dolar hesabınız var ise listedeki işlematiklerimizden dolar çekebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız. 

İşlematiklerden döviz hesaplarıma döviz yatırabilir miyim?

Hesabınıza döviz yatıramazsınız ancak Exchange işlemi yaparak avantajlı kurlarımızdan Euro ve Dolar’larınızı bozdurabilirsiniz. Exchange işlemi ile ilgili detaylı bilgi almak için tıklayınız

Ortopedik ve Görme Engelli müşterilerin rahatlıkla kullanabileceği İşlematiklerinizin listesine nasıl ulaşabiliriz?

Engelsiz ATM’ler hakkında bilgi almak için tıklayınız. 


 

XTM

XTM nedir?

XTM, şubelerde yapabileceğiniz birçok bankacılık işlemini çağrı merkezimizdeki arkadaşlarımıza uzaktan görüntülü bağlanarak yapabilmenizi olanaklı kılan inovatif ürünümüzdür. İngilizce ve Arapça hizmet almak isteyen müşterilerimiz, bankacılık işlemlerini yabancı dil bilgisi olan XTM çağrı merkezimizdeki personellerimiz sayesinde gerçekleştirebilmektedir.

XTM’de hangi işlemleri yapabilirim?

Yasal olarak fiziki kontrol zorunluluğu olan çek ve senet işlemleri dışında, ATM ve şubelerde yapılan çoğu işlem yapılabilmektedir.

 XTM’den yapılan işlemlerin limitleri ne kadardır?

XTM işlem limitlerimizle ilgili detaylı bilgi almak için tıklayınız. 

XTM şubeden sadece TL mi çekebilirim?

Evet, sadece TL olarak para çekilebilmektedir, ancak para yatırma işlemi Dolar ve Euro olarak yapılabilir.

XTM Şubeler nerede var?

XTM Şubelerimizin adreslerini bu listeden görebilirsiniz.

XTM Şube çalışma saatleri nedir?

Diğer şubelerimiz gibi XTM şubelerimiz de 8:30-17:30 arası müşterilerimize hizmet vermektedir.

 

Kart İşlemleri

Kredi kartı almak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Kredi Kartı başvurularınızı tüm şubelerimizden, İnternet/Mobil Şube ve seninbankan.com.tr üzerinden yapabilirsiniz. Kartınızı şubeden anında basım ile teslim alabilirsiniz.

Kredi kartımın limitini artırmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Kredi kartı limitinizi şube ve çağrı merkezi kanalı ile artırabilirsiniz. Limit tahsisi yapılamadığı durumlarda istenilen limit kadar hesaba bloke koyularak limit artırımı yapılabilir. Ayrıca, Kuveyt Türk Çağrı Merkezi 444 0 123'ü arayarak da limit artırım talebi oluşturabilirsiniz.

Kredi kartımın limitini düşürmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

Kuveyt Türk Çağrı Merkezi 444 0 123'ü arayarak limit düşürme talebi oluşturabilirsiniz. Limitiniz düşürüldükten sonra şubenize giderek kredi kartından düşürülen limit kadar blokeyi hesabınızdan çözdürebilirsiniz.

Kredi kartım için hesabımdan alınan blokenin çözülmesini istiyorum. Ne yapmalıyım?

Öncelikle şubenize giderek, kartınızın tüm borcunu ödemeniz gerekmektedir. Ödeme işlemi tamamlandıktan sonra hesabınızdaki bloke tutarı şube tarafından 1 iş günü sonra çözülecektir.

Kredi kartı limitim yeterli değil. Hesabımda para var ama hesap kartım geçerli değil. Acil alışveriş yapmam lazım. Ne yapabilirim?

Hesabınızda bulunan TL bakiyeyi kredi kartınıza ödeme yaparak aktarabilirsiniz. Aktardığınız tutar kadar harcama yapabilirsiniz.

Kredi kartı alabilmem için hesabıma bloke konuldu. Ancak hesabıma konulan bloke kartıma tanımlanan limitten daha fazla. Neden?

Kuveyt Türk Çağrı Merkezi 444 0 123'ü arayarak limit arttırma talebinde bulunabilirsiniz.

Kartlarınız yurtdışında kullanılabilir mi?

Visa amblemli kartlarınız yurt dışında kullanılabilir. Troy kartlar sadece Türkiye içinde geçerlidir.

Kredi kartı borcum otomatik olarak ödenir mi?

Kredi kartınızın borcu son ödeme tarihine kadar ödenmediği takdirde hesaptan otomatik olarak çekilir. Hesapta döviz bulunuyorsa döviz bozulur ve ödeme o şekilde gerçekleşir.

Kredi kartımı iptal edersem, bloke açılır mı, açılırsa kaç gün içinde açılır?

Evet açılır. Konuyla ilgili şubenizle görüştükten sonra ortalama 2 gün içerisinde bloke kalkar.

Kredi kartı başvurusu yaptım ve ret cevabı geldi. Neden bana kredi kartı verilmiyor?

Kredi kartlarında müşterilerimize sadece ret durum bilgisi verilebilmektedir. Reddin nedenine ilişkin bir açıklama yapılamamaktadır.

Yurt dışında kredi kartını kullanabilir miyim?

Kredi kartları yurt içinde olduğu gibi yurt dışında da kullanılabilir.

Kredi kartı borcumu nerelerden öğrenebilirim

  • Kuveyt Türk şubelerinden
  • Kuveyt Türk ATM’lerinden
  • Kuveyt Türk XTM’lerinden
  • Kuveyt Türk İnternet Şubesi’nden
  • Mobil Şube uygulamasından
  • 444 0 123 numaralı Kuveyt Türk Çağrı Merkezimizden
  • Kredi kartı şifrenizi kullanarak IVR (sesli yanıtlama sistemi) üzerinden

Kredi kartımın asgari ödeme oranı nedir?
Kart hesap özetleri için asgari ödeme oranı %100’dür. Yani müşterimizin, hesap özeti borcunun tamamını ödemesi gerekmektedir.
 
Kredi Kartımın taksit sayısını nasıl değiştirebilirim? 
  • Çağrı Merkezi (444 0 123),
  • İnternet Şube,
  • Mobil Şube,
  • SMS aracılığı ile taksit sayısını değiştirebilirsiniz.
 SMS ile taksit değiştirmek için tüm operatörlerden;
Taksit (boşluk) Kart Numaranızın Son 4 Rakamı (boşluk) İstediğiniz taksit sayısını 2848’e göndererek taksit sayınızı değiştirebilirsiniz.
Örnek "Taksit 1234 6" >> 2848. (Taksit sayınızın değiştiğine dair bilgilendirme mesajı gönderilecektir.)

Kredi kartımdan çekebileceğim nakit avans tutarı nedir?
  • Sağlam Kart Klasik ile kart limitinizin %10’u kadar ve maksimum 500 TL ile sınırlı olacak şekilde nakit avans çekebilirsiniz.
  • Sağlam Kart Gold ile kart limitinizin %10’u kadar ve maksimum 1000 TL ile sınırlı olacak şekilde nakit avans çekebilirsiniz.
  • Sağlam Kart Platin ile kart limitinizin %10’u kadar ve maksimum 2000 TL ile sınırlı olacak şekilde nakit avans çekebilirsiniz. 

Kredi kartımdan çekeceğim nakit avans işlemi ücretlendirilir mi?

Nakit avans çekiminden işlem başına 1,25 TL ücret alınmaktadır.

Kuveyt Türk kartlarımla diğer banka ATM’lerinde hangi işlemleri yapabilirim ve ne kadar komisyon öderim?
 

Kuveyt Türk Banka Kartı ile Diğer Banka ATM'lerinden Yapılabilen İşlemler Komisyon Tutarı
1. Para Çekme %1 + 0.91 TL
2. Para Yatırma %1 + 0.91 TL
3. Bakiye Sorgulama 0.24 TL
4. Diğer İşlemler  
4.1. Kredi Kartı Borcu Ödeme %1 + 0.91 TL
4.2. Kredi Kartı Borcu Sorgulama 0.24 TL
4.3. Kredi Kartı Limiti Sorgulama 0.24 TL
Kuveyt Türk Kredi Kartı ile Diğer Banka ATM'lerinden Yapılabilen İşlemler Komisyon Tutarı
1. Kredi Kartı Borcu Ödeme %1 + 0.91 TL
2. Kredi Kartı Borcu Sorgulama 0.24 TL
3. Kredi Kartı Limiti Sorgulama 0.24 TL
4. Diğer İşlemler*  
4.1. Hesaptan Para Çekme %1 + 0.91 TL
4.2. Hesaba Para Yatırma %1 + 0.91 TL
4.3. Hesap Bakiyesi Sorgulama 0.24 TL
 *İlgili işlem seti içerisinde; işlem yapması için müşteriye getirilen hesap, müşterinin en fazla bakiyesi bulunan cari hesabıdır.

Kuveyt Türk banka kartı için herhangi bir komisyon veya ücret ödeyecek miyim?

Kuveyt Türk banka kartlarından hiçbir ücret veya komisyon alınmaz, ücretsizdir.

Banka kartı şifremi nasıl oluşturabilirim?

Banka kartı şifrenizi 444 0 123 numaralı Kuveyt Türk Çağrı Merkezimizi arayarak veya IVR üzerinden alabilirsiniz.​

Banka kartı şifremi unutursam ne yapmalıyım?

Banka kartı şifrenizi unutmanız halinde  444 0 123 numaralı Kuveyt Türk Çağrı Merkezimizi arayarak veya IVR üzerinden değiştirebilirsiniz.

Banka kartım çalındı/kayboldu ne yapmalıyım?

En kısa sürede 444 0 123 numaralı Kuveyt Türk Çağrı Merkezimizi arayarak bilgi vermeniz gerekmektedir. Kartınızın çalındığını/kaybolduğunu haber vermeniz durumunda kartınız iptal edilecek ve talep etmeniz halinde yenileme başvurunuz alınacaktır.

Banka kartımı yurt dışında kullanabilir miyim?

Troy logolu banka kartınızı sadece yurt içi alışverişlerde kullanabilirken, Visa/Mastercard logolu banka kartınızı Visa/Mastercard logosuna sahip POS cihazları olmak üzere tüm yurt içi ve yurt dışı alışverişlerinizde kullanabilirsiniz. Ancak TL cari ana hesabınızda bakiye bulunması gerekmektedir.

Troy logolu banka kartına sahibim. Banka kartımı yurt dışında kullanabilmek için hangi işlemi yapmalıyım?

Troy kartlar ile şu anda yurt dışında işlem yapılamamaktadır.
 
Kuveyt Türk banka kartı ile yapılan işlemlerde altın puan kazanma olanağı var mı?

Kuveyt Türk banka kartı ile yapılan alışverişlerde %0.35 oranında Altın Puan kazanılır.
Karz limitinden yapılan işlemlerden ise %0.1 oranında Altın Puan kazanılır.

Kuveyt Türk banka kartımla e-ticaret işlemlerimi gerçekleştirebilir miyim?

Evet, gerçekleştirilebilirsiniz. 3D Secure veya GO Güvenli Öde altyapısına sahip internet sitelerinde alışveriş yapabilirsiniz.
 
Kuveyt Türk döviz hesabım var. Yurt dışında herhangi bir ATM’den para çekebilir miyim?

Yurt dışı ATM’lerinde para çekebilmek için banka kartının TL cari ana hesabında bakiye bulunması gerekir. O ülkenin para birimi üzerinden yapılan nakit çekim işlemleri, hesaptan TL olarak düşmektedir.
 

Hesaplar

Kuveyt Türk’ten cari hesap açmak için hangi belgelere ihtiyacım var?

T.C. Vatandaşı ve Yurt İçi Yerleşik:

  • T.C. nüfus cüzdanı, T.C. sürücü belgesi veya pasaport
  • Adres teyit belgesi (yerleşim yeri belgesi, son 3 aya ilişkin abonelik gerektiren bir fatura örneği, bir kamu kurumu tarafından verilen belge)
 
Yabancı Uyruklu ve Yurt İçi Yerleşik:
  • Pasaport veya ikamet tezkeresi
  • Yabancı Kimlik Numarası
  • Adres teyit belgesi (ikamet tezkeresi, son 3 aya ilişkin abonelik gerektiren bir fatura örneği )
 
Kuveyt Türk Cari Hesabımla hangi işlemleri gerçekleştirebilirim?
  • Para transferleri
  • Çek karnesi işlemleri
  • Kredi ve kredi kartı ödemeleri
  • Bağış, aidat, kira ödemeleri
  • Fatura, vergi, SGK prim ödemeleri
  • Çek ve senet tahsilatları
  • Döviz ve kıymetli maden işlemleri
  • İleri vadeli para transferleri, düzenli ödeme talimatları ile döviz ve altın alım satım talimatları

 
Altın hesabı nedir?

Vadesiz olarak açılan, birikimlerin altın olarak değerlendirilmesini sağlayan hesap türüdür. İstendiği anda altınların fiziki karşılığı gram gram tüm Kuveyt Türk Şubeleri'nden çekilebilir.
 
Altın hesaplarında en düşük alınabilecek altın gramı ne kadardır?

Minimum işlem limiti 0.01 gramdır.

Finansmanlar

Konut ya da araç finansmanı için nasıl başvuru yapabilirim. Şartlarınız ve gerekli evraklar nelerdir?

Almak istediğiniz konuta gönderilen ekspertizin belirlediği değerin %50’si tarafımızca karşılanır. Geri kalan %50’lik kısım sizden peşinen tahsil edilir. Maksimum 60 ay olarak vadelendirilebilmektedir. Detaylar ve hesaplama için şubenizle görüşebilirsiniz. Araç finansmanı için şubelerimize gelerek güncel bilgileri öğrenebilirsiniz.

Bireysel finansman ürünümü istediğim zaman kapatabilir miyim?

Evet, Bireysel Finansman ürününüzü istediğiniz zaman erken kapatma imkanınız vardır. Erken kapama konusunda detaylı bilgi için Şubelerimizden veya Çağrı Merkezimizden bilgi alabilirsiniz.

Konut ve Araç Finansmanından herkes yararlanabilir mi?

Konut ve araç sahibi olmak isteyen, düzenli ödeme gücüne sahip tüketiciler yararlanabilir.

Konut bedelinin en fazla ne kadarı için finansman desteği kullanılabilirim?

Konut işlemlerinde konutun ekspertiz değerinin %80’i finanse edilir.

En fazla kaç yaşında araca finansman kullanabilirim?

​​Bankamız tarafından en fazla 5 yaşa kadar araçlar için finansman desteği sunulmaktadır. ​

İhtiyaç Finansmanı üst vadesi nedir?

​İhtiyaç Finansmanı 48 ay vadeye kadar kullanılabilir. ​​

İhtiyaç Finansmanı kar oranları ve finansman tahsis ücreti hakkında nasıl bilgi alabilirim?

Finansman tahsis ücreti, finansman tutarı üzerinden %0.5 oranında peşin alınmaktadır. İhtiyaç finansmanı kar oranıyla ilgili detaylı bilgi için tıklayınız
 

İnternet ve Mobil Şube İşlemleri

İnternet bankacılığı kullanmak istiyorum nasıl kullanabilirim ve kullanıcı adım ne?

Bireysel müşterilerimiz, Kuveyt Türk Çağrı Merkezi 444 0 123'ü arayarak İnternet ve Mobil Şube için geçerli olan şifrelerini alabilirler. Kullanıcı adı müşteri numarasıdır. Giriş yapmak için şifre ve müşteri numarası yeterlidir. Kurumsal müşterilerimiz internet bankacılığı şifrelerini ilk defa alacaklarsa şubelerimizden alabilirler. Kullanıcı adı şubede belirlenmektedir.

İnternet Şube’ye ilk giriş nasıl olur?

www.kuveytturk.com sayfasında sağ üst köşede bulunan İnternet Şubesi menüsünden Bireysel ya da Kurumsal seçenekleriyle giriş yapabilirsiniz. Bireysel müşteriler, müşteri numarası ve şifre girerek; kurumsal müşteriler de bunlara ek olarak kullanıcı adı girerek İnternet Şube’yi kullanabilirler.

ATM, İnternet ve Mobil Şube şifreleri aynı olabilir mi ve kaç karakterden oluşmalıdır?

ATM şifresi dört, Mobil ve İnternet Şube şifreleri de sekiz haneden oluşmalıdır. İnternet ve Mobil Şube’nin şifreleri aynıdır.

İnternet Şube’de Ayarlar menüsü altındaki Şifre Değiştirme bölümünden değiştirebilirsiniz. Eğer şifrenizi hatırlamıyorsanız Kuveyt Türk Çağrı Merkezi 444 0 123'ü arayarak şifrenizi değiştirebilirsiniz.

Gizli kelime bilgisi nedir?

İnternet Şube’ye ilk girişte güvenlik için oluşturulan 6 haneli kelimedir. İnternet ve Mobil Şube’de işlem esnasında sadece iki karakteri istenen güvenlik işlemidir.

Gizli kelime niçin oluşturulmaktadır?

Gizli kelimeniz mobil şube aktivasyon işlemi gerçekleştirilirken istenir.

Gizli kelimemi nasıl silebilirim?

İnternet Şube’ye giriş yaparak Ayarlar menüsü altındaki Gizli Kelime Değiştirme bölümünden gizli kelimenizi silebilirsiniz.

İnternet Şube işlemleri için öncelikli telefon numaramı değiştirmek istiyorum. Nasıl yapabilirim?

Bilgilerinizde iki telefon hattı da kayıtlıysa öncelikli numaranızı değiştirmek için şubenize gitmeniz gerekmektedir. Yurt dışı planınız varsa gitmeden önce bu işlemi yapabilirsiniz.

SIM Blokemi Nasıl Kaldırabilirim?

SIM Blokenizi, kurumsal sitemiz üzerinden, Çağrı Merkezimizi arayarak veya şubelerimiz aracılığıyla kaldırabilirsiniz.

Döviz alış/satış ve para transferi nasıl yapılır?

İnternet Şube/Mobil Şube’de Döviz/Kıymetli Maden menüsünden alış ve satış işlemlerinizi yapabilirsiniz. Para Transferi menüsünden ise havale ve EFT işlemlerinizi yapabilirsiniz. Ancak karşı tarafın IBAN ya da hesap numarası bilinmelidir.

Kayıtlı işlemlerle hangi işlemleri gerçekleştirebilirim?

Kayıtlı işlemlerinizle  para transferi işlemlerinizi daha kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz

Hesap açılışı nasıl yapılır?

İnternet Şube’de Hesaplarım menüsündeki Hesap Aç bölümünden istediğiniz türde yeni hesap açabilirsiniz.

İnternet Şube’de Hesaplarım menüsünde neden filtreleme uygulanmaktadır?

Hesaplarınızla ilgili fazla bilgilerin görüntülenmemesi için filtreleme uygulanmaktadır.

İnternet üzerinden Dolar, Euro veya Türk Lirası para transferi yapabilir miyim?

Evet, İnternet Şubemiz üzerinden yapabilirsiniz. Türk Lirası için; Tüm İşlemler menüsünden Para Transferleri’ne girerek Hesaba ya da IBAN’a seçenekleriyle işlem yapabilirsiniz. Döviz için ise; Tüm İşlemler menüsünden Para Transferleri’ni seçerek Hesaba (Swift) ya da IBAN’a (Swift) seçenekleriyle işlem yapabilirsiniz. Ancak Suriye uyruklu müşterilerimiz sadece Türk Lirası olarak yurtiçi para transferi yapabilirler.

İnternet Şube’den başka bir hesaba ne kadar para gönderebilirim?

Tüm hesaplar için standart bir limit bulunmaktadır ancak bu limit yetersiz kalırsa şubenize giderek limit artırım talebinde bulunabilirsiniz.

Faturalarımı nasıl ödeyebilirim?

İnternet Şubemiz üzerinden faturalarınızı ödeyebilirsiniz. Tüm İşlemler menüsünden Ödemeler’e girerek Fatura Ödeme bölümünden anlaşmalı kurumlara ait faturalarınızı ödeyebilirsiniz.

Otomatik ödeme talimatı verebilir miyim?

Evet, İnternet Şubemiz üzerinden otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz. Tüm İşlemler menüsünden Ödemeler’e girerek Yeni Talimat bölümünden anlaşmalı kurumlara ait faturalarınız için otomatik ödeme talimatı oluşturabilirsiniz.

Yurt dışına para transferi yapmak istiyorum. Nasıl gerçekleştirebilirim?

İnternet Şube’de Para Transferleri menüsünün altındaki Döviz Transferi bölümünden yurt dışına para transferi gerçekleştirebilirsiniz.

Mobil şubeden Dolar yolluyorum neden karşı tarafa gitmiyor?

Swift işlemi Mobil Şube’den yapılamamaktadır ama Kuveyt Türk hesapları arası EFT işlemleri yapılabilmektedir.

Dolar, Euro gibi döviz işlemlerinde internet bankacılığı üzerinde havale yaparken ücret kesiliyor mu?

Kuveyt Türk Katılım Bankası’ndan başka banka veya hesaba ya da Kuveyt Türk hesabına döviz işlemlerinde havale yapılırken komisyon kesilmektedir.

Kayıtlı İşlemlerim ile hangi işlemleri gerçekleştirebilirim?

Kayıtlı işlemleriniz üzerinden para transferi işlemlerinizi daha kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Müşterek hesabım var neden internet bankacılığımı kullanıp hesap hareketlerimi göremiyorum?

Bireysel hesabınızdan İnternet Şube’ye giriş yapılıp müşterek hesaplarınıza erişebilirsiniz.

Yurt Dışı İşlemler

Yurt dışındayken hesabımdan para çekebilir miyim?

Evet çekebilirsiniz. Ancak eğer hesabınızda döviz bulunuyorsa ve bunu çekmek istiyorsanız öncelikle hesaptaki dövizi TL’ye dönüştürüp TL ana hesabınıza aktarmanız gerekecektir. Ardından bulunduğunuz ülkenin para cinsinden ATM’den paranızı çekebilirsiniz. Bu işlem için %1,5+3TL komisyon ücreti alınmaktadır.

Hesabıma yurt dışından para gelir mi?

Evet gelir. Ancak Suriye vatandaşlarının işlemleri aracı bankanın onayına bağlıdır.

Hesabımdan yurt dışına para gönderebilir miyim?

Evet gönderebilirsiniz. Ancak Suriye vatandaşlarının işlemleri aracı bankanın onayına bağlı olduğu için herhangi bir döviz cinsinden yurt dışına para gönderemezler. Yurt içinde de sadece Kuveyt Türk’e ait hesaplar arasında döviz havalesi yapabilirler. Kuveyt Türk dışındaki diğer bankalara ise sadece TL olarak EFT yapabilirler.

Türkiye’den başka bir ülkeye para gönderebilir miyim?

Eğer alıcının da bankamızda hesabı varsa gönderebilirsiniz ancak başka şekilde gönderemezseniz.

Yurt dışından Türkiye’ye havale yapılırken gerekli olan bilgiler nelerdir?

Swift kodu (KTEFTRIS), KOD (205) ve IBAN gereklidir.

EFT ve Swift işlemlerinde ne kadar komisyon alınıyor?

EFT işlemleri ücretsiz yapılmaktadır. Swift işlemlerinde ise gönderilen tutara göre farklılık göstermektedir. İnternet Şube’den döviz transferlerinden minimum 15 USD maksimum 250 USD komisyon alınmaktadır. Tutarın 1/1000'i kadar komisyon çıkmaktadır.

Almanya’daki şubenizden para çekebilir miyim? Bu şubedeki bir hesaba para gönderebilir miyim ya da onlar bana gönderebilir mi? Eğer gönderirsek bu transferden komisyon ya da masraf alınır mı?

Almanya’da şubemiz değil temsilciliğimiz bulunmaktadır. Temsilciliğimizden sadece hesap açılışı yapılabilmektedir. Kuveyt Türk hesapları arasında yapılan havale işlemleri gibi para transferi yapılamamaktadır. Hesaplar arasında, yurt dışına yapılan para transferi gibi Swift yapılabilmektedir. Swift için ise diğer bankalarda olduğu gibi aracı banka onayı olduğu için masraf ya da komisyon alınmaktadır. Suriye vatandaşları için ise yurt dışı para transferi akışı geçerlidir.

MoneyGram ile ismime para gelecek. Tutarın hesabıma aktarılmasını istiyorum. Nasıl yapabilirim?

MoneyGram ile gelen parayı şubenize gidip onayladıktan sonra hesabınıza aktarabilirsiniz. Suriye vatandaşları için ise yurt dışı para transferi akışı geçerlidir.

Döviz hesabımdaki bakiye ile yurt dışındaki bir çevrimiçi alışveriş sitesinden alışveriş yapmak istiyorum. Ancak yapamıyorum. Neden?

POS cihazları sadece TL ana hesabı görebildiği için, döviz hesabınızda bakiye olsa bile alışveriş yapamazsınız. Döviz hesabınızdaki bakiyeyi, TL vadesiz hesabınıza aktararak alışveriş yapabilirsiniz.

Yurt dışındaki online alışveriş sitesinden alışveriş yaptım. Ancak kartımdan/hesabımdan çekilen tutar, alışveriş tutarımdan daha fazla görünüyor. Neden?

Alışveriş sonrasında ilgili tutar provizyonda bekletilip, dönem hareketine geçeceği zaman TL’ ye dönüştürüldüğü için arada kur farkı olabilmektedir. Bu sebeple arada oluşabilecek kur farkı önceden tahmin edilemeyeceği için bloke, alışveriş tutarından daha fazla konulmaktadır. Eğer dönem hareketine yansıdığında arada kalan fazla tutar var ise müşterinin vadesiz hesabına iade edilir.